مصاحبه آرشیو خبر ها
همیشه نام ‌های بزرگ بهترین راه ‌حل نیستند!

همیشه نام ‌های بزرگ بهترین راه ‌حل نیستند!

 

تا رسیدن عقربه‌های ساعت به واپسین لحظات نقل و انتقالات تابستانی در روز پنجم اكتبر (14 مهرماه) چشم‌ها در انتظار دیدن یك غافلگیری از سوی مدیران یوونتوس و رسیدن به پاسخِ این پرسش است كه آیا ستاره‌ای دیگر عازم تورین خواهد شد یا نه؟ این بی‌قراری‌ها و انتظارها البته در مورد همه طرفداران بانوی‌پیر یكسان نیست و برخی نیز با اعتمادی بیشتر به كادر مدیریتی و فنی، اعتقاد دارند كه بهترین عملكرد لزوماً انتقال بهترین نام‌ها نیست! دیماس مانئول ماركز تكسیه‌را ملقب به دیماس دفاع چپ تیم ملی پرتغال در دهه 90 میلادی یكی از آنهایی است كه به دیدگاه دوم باور دارد.

 

آنها كه هنوز او را فراموش نكرده‌اند به یاد دارند كه دیماسِ پرتغالی پیش از آنكه به فنرباغچه تركیه برود، دو فصل را در تورین به همراه یوونتوس سپری كرد. او كه با درخشش در بنفیكا به دستور مارچلو لیپی و با تلاش‌های لوچانو موجی به جمع بیانكونری اضافه شد هرچند بیشتر بازیكنی نیمكت‌نشین بود اما 57 بار برای یووه در رقابت‌های مختلف به میدان رفت و یكی از نفرات بانوی‌پیر در رسیدن به مقامِ نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 1997‐1998 بود. دیماس در گفتگو با ما از لزوم اعتماد به تصمیمات باشگاه یوونتوس از جذب آلواریتو گرفته تا سیاست‌هایش در بخش ترانسفرینگ گفت و در پایان نیز برخلاف بسیاری از انتقادات، نظری متفاوت در مورد ‌كیفیت خط میانی یووه با اینتر ارائه كرد.

 

 

تقابل یووه با بارسا، دیناموكیف و فرانتس‌واروش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان امسال را چگونه ارزیابی می‌كنید؟

 

واضح است كه یوونتوس و بارسلونا موردتوجه‌ترین تیم‌های این گروه هستند. دنیا در انتظار دیدن دوباره نبرد رونالدو و مسی است؛ خود من نیز یكی از هواداران تماشای این بازی هیجان‌انگیز هستم.

 

كریستیانو فصل را بسیار خوب آغاز كرده است؛ 2 بازی و 3 گل‌زده. همچنان بخش اعظمی از امیدها در یوونتوس به اوست.

 

این آمارها و ركوردها چیزی عادی برای رونالدو است. او مثل همیشه كیفیتش را به رخ همه خواهد كشید و تضمینی مهم برای دست‌یافتن بیانكونری به موفقیت است. او با توانایی رقم زدن انواع تفاوت‌ها در بازی، قدرت‌بدنی كم‌نظیر، پایین‌ترین درصد احتمال مصدومیت و شم ویرانگر گلزنی‌اش یكی از مهم‌ترین بازیكنانی است كه می‌تواند به یوونتوس كمك‌های فراوانی كند.

 

آیا موراتا می‌تواند بهترین مكمل برای بازیكنی با ویژگی‌های كریستیانو رونالدو باشد؟

 

به نظر من سؤال باید اینطور پرسیده شود: چه كسی در كنار رونالدو بهتر بازی خواهد كرد؟ كریستیانو از دنیای دیگری می‌آید و این بازیكنان دیگر هستند كه باید با هوشمندی، خود را با او تطبیق دهند و سعی كنند بهترین استفاده را از هم‌بازی بودن با رونالدو كنند. صحبت كردن از بازیكنانی كه برای بازی در كنار رونالدو مناسب‌تر بودند (ژكو و سوارز) دیگر بی‌فایده است. باید به مهاجم اسپانیایی یووه فرصت دهیم تا با رونالدو هماهنگ شود؛ به هر حال فراموش نكنیم كه باشگاه یوونتوس هم روی آلوارو موراتا حساب كرده و دیگر نباید در مورد او منفی‌بافی كرد.

 

به نظر شما هماهنگی تیم با دستورات تاكتیكی پیرلو چه قدر زمان خواهد برد؟

 

بالاخره نباید نادیده گرفت كه یوونتوس پس از سالها پیروزی و موفقیت با الگری تصمیم به تغییر مربی گرفت و گزینه جایگزین سرمربی قبلی نیز تنها یكسال در باشگاه دوام آورد و بیانكونری ناچار به انتخاب گزینه‌ای جدید شد. مطمئناً دست یافتن به روش‌ها و ایده‌های جدید نیازمند زمان است. نكته امیدوار كننده در این مورد بی‌تردید حضور جمعی از بهترین فوتبالیست‌های دنیا در یووه است كه می‌تواند كار را برای پیرلو در رسیدن به استراتژی‌های مدنظرش راحت‌تر كند.

 

شما در دوران بازی‌تان یك مدافع بودید؛ حضور یك مدافع كناری مانند دنیلو در مركز دفاع را چگونه ارزیابی می‌كنید؟

 

اتفاقاً فكر می‌كنم دنیلو بتواند هرازگاهی در این پست به كار یووه بیاید. با اینكه او مشخصاً یك مدافع كناری است اما گرفتن بهترین بازی و عملكرد از دنیلو بنا به نیاز و صلاحدید مربی اهمیت بیشتری دارد.

 

كولوسفسكی، ملو، مك‌كنی و موراتا خریدهای جدید یوونتوس تا به امروز بوده‌اند. با این نفرات چه انتظاراتی از یوونتوس باید داشت؟

 

دیگر بر كسی پوشیده نیست كه یووه همیشه بر اساس نیازهایش در طول فصل و بنا به صلاحدید مربیانش بازیكن می‌گیرد. اطمینان دارم اسامی كه نام بردید همگی خریدهایی حساب‌شده از سوی بانوی‌پیر هستند. ضمن اینكه هنوز تا رسیدن به نقطه پایان پنجره نقل و انتقالات تابستانی اندك زمانی دیگر باقیمانده است. همیشه نام‌های بزرگ بهترین راه‌حل نیستند.

 

و سؤال آخر؛ خیلی‌ها اعتقاد دارند خط میانی اینتر از یووه قوی‌تر شده است. شما هم موافقید؟

 

خب طبیعی است كه رقبای یووه تلاش می‌كنند تا برای مقابله و شكست دادن این تیم بهترین بازیكنان را جذب كنند. من البته معتقدم خط میانی بیانكونری از نراتزوری قوی‌تر است. با اینكه آنتونیو تیم بسیار خوبی ساخته اما داوری نهایی در زمین رقم خواهد خورد. نه‌تنها یووه و اینتر كه در مورد هر تیم دیگری موفقیت‌سنجی و قضاوت هنوز زود است.

 

با تشكر از Mirko Di Natale

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: